Rabu, 1 April 2009

SURAT 5: AR-RAHMAN-LAH DATUK SERI NAJIB!

Assalamualaikum,

Ar-Rahman, kata ulama, memberi makna kasih-sayang Allah yang luas cangkupannya, tidak tertakluk kepada orang Islam semata-mata, boleh sahaja kepada Kristian, Hindu, Buddha, hatta kepada yang tidak beragama sekalipun.

Jumaat ini sahlah RAHMAN itu akan mendapat puzzlenya yang terakhir, iaitu abjad N. Rahsia-rahsia RAHMAN yang serba aneh yang bermula dengan R untuk Rahman(Tunku Abdul Rahman Putra al-Haj) itu akhirnya menemui N untuk Najib (Datuk Seri Najib Tun Razak), dan bukannya N itu untuk Nazri (Datuk Seri Nazri Abdul Aziz), Nik Aziz (Dato' TG Nik Aziz Nik Mat) atau sesiapa yang lain.



Saya dengan rasa rendah diri, memohon Datuk Seri Najib akan memimpin dengan sifat Ar-Rahman, berkasih-sayanglah, dan kasih-sayanglah untuk bahasa ibunda, khususnya!

Ar-Rahman-lah dengan para pelajar kampung dan luar bandar yang taktahu bahawa plus itu tambah dan minus itu tolak. Ar-Rahman-lah dengan tenaga pengajar, yang merungut sendiri: "jangan kata pelajar yang belajar, kami yang mahu mengajar pun tak yakin." Ar-Rahman-lah dengan para sasterawan yang sudah memilih jalan-raya sebagai medan parlimen untuk membahas hukum: wajibkah PPSMI itu diteruskan?

Bersifatlah dengan sifat ar-Rahman itu Datuk Seri Najib, bahawa Datuk Seri adalah pelengkap kepada simpulan RAHMAN itu!

1 ulasan: